
“Koris konkursam sāka gatavoties intensīvos kora mēģinājumos pēc mums veltītā fascionējošā Riharda Zaļupes jaundarba “Mana Lūgsna” pirmatskaņojuma 2025. gada 6. aprīlī Rīgas Domā. Konkursi ir svarīgi kora attīstībai un pieredzes gūšanai. Tie arī ļoti saliedē dziedātājus cilvēciski, stiprina atbildību, pacietību un kopīgā mērķa apziņu. Gatavojoties konkursam, nedomāju par to, vai iegūsim godalgas, jo zināju, ka konkurss ir ļoti augsta līmeņa un visi kori būs ļoti spēcīgi. Vēlējos, lai izdarām maksimāli, ko spējam, lai nodziedātu, cik labi vien varam. Mēs mēģinājām daudz, arī Spānijā viesnīcas numuriņos pa balsu grupām notika vokālās nodarbības ar Ingu Šļubovsku-Kancēviču un slīpējām tehniskos un mākslinieciskos smalkumus. Katru dienu tikai vienu stundu mēs varējām dabūt telpu, kur kopā izdziedāt konkursa programmu. Mani ļoti iepriecināja kora dziedātāju vēlme pavadīt daudzas stundas mēģinājumos katru dienu, kaut ārā valdīja īsta atvaļinājuma atmosfēra – jūra, saule, baseins, tuvumā esošie tūrisma objekti un unikālais rozā sāls ezers. Vēl joprojām grūti aptvert uzvaru konkursā un daudzās balvas. Tādi panākumi negadās bieži dzīves laikā, tāpēc uzskatu šo par vēsturiski nozīmīgu sasniegumu gan kora vēsturē, gan savā darbā. Nozīmīgu ieguldījumu kora dziedāšanas prasmes pilnveidē deva izcilo operas solistu un vokālo pedagogu Ilonas Bageles un Ingas Šļubovskas-Kancēvičas regulārās vokālās meistarklases. Skatuves kustības un aktiermeistarību kora dziedātājas apguva lieliskās horeogrāfes Lilijas Liporas nodarbībās, kura izveidoja un iestudēja horeogrāfiju konkursa programmai,” atklāj kora diriģente Māra Marnauza.
Pilno rakstu lasiet šeit.